پایگاه بسیج ذوالفقار (شهرستان ارومیه)

حوزه 3 شهری شهید مهدی امینی
يكشنبه, ۲۳ خرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۵۵ ب.ظ

سفر دکتر روحانی به اذربایجان

متن سخنان حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله رب العالمین و صلی الله علی سیدنا و نبینا محمد و آله الطاهرین و صحبه المنتجبین

سلام و درود بر مردم دلیر و مرزبانان غیور سرزمین ایران؛ آذربایجان عزیز. سلام بر خطه ارومیه، نگین آذربایجان. سلام بر مردان غیور و زنان شرافتمند این خطه و این سرزمین و سلام بر همه شهیدان و همه مرزبانان سرزمین عزیزمان ایران.

در سرزمین ایران  و بویژه در خطه های مرزی و آذربایجان غربی همواره ما شاهد افتخارآفرینی های مردم دلاور این سرزمین بوده ایم.

آذربایجان غربی حراست از مرزهای ما با سه کشور همسایه را در طول این 37 سال به خوبی انجام داد. چه در دوران جنگ تحمیلی 8 ساله و چه امروز که منطقه ما را ناامنی فراگرفته است اما ایران عزیز ، سراسر امنیت و ثبات و نشاط می باشد.

این روزها مردم عزیز و غیور ایران دو انتخابات بزرگ را همزمان پشت سر گذاشته اند، انتخابات مجلس خبرگان رهبری و انتخابات مجلس شورای اسلامی. حضور شکوهمند مردم در این دو انتخابات و بویژه در منطقه آذربایجان و آذربایجان غربی نشانگر اعتماد مردم به مجریان کشور در انتخابات و وجود رقابت سالم در انتخابات در سرزمین ماست.

اگر اعتماد به مجریان نباشد و اگر رقابت سالم نباشد، بی تردید انتخابات شکوهمند هم نخواهد بود. مردم ما به طور متوسط 62 درصد در کشور و 66 درصد در آذربایجان غربی پای صندوق انتخابات آمدند. این بدان معناست که کشور و مردم ما گر چه یکصدایی را نمی پسندند و صداهای متنوع و گوناگون در این کشور است، اما در عین حال حاکمیت واحد ملی، سراسر کشور ما را فراگرفته است.

بنابراین مردم عزیز سرزمین ما در این انتخابات شکوهمند "آری" هایی گفتند و "نه" هایی. در این انتخابات مردم مانند انتخابات سال 92 مسائلی را اعلام کردند. آری مردم ما در این انتخابات به این بود که در این سرزمین مردم خواهان بهبود معیشتند. آری مردم در این انتخابات به این بود که خواهان همصدایی و وحدت مسئولین برای توسعه و رونق اقتصادی این سرزمین هستند.

آری مردم به این بود که در این سرزمین دنبال فرهنگ و هویت اسلامی و فرهنگ و هویت ملی هستند. "نه"  مردم به خشونت و به افراطی گری بود. نه مردم به این بود که در این سرزمین ما خواهان رشد و ترقی هستیم و نه شعارهای بی محابایی که رابطه مردم را با جهانیان با شکاف مواجه کند. این هنر نیست که ما بگونه ای عمل کنیم که  دشمنان و رقبا  را علیه خود متحد کرده و شرایطی را بوجود آوریم که حتی کشورهایی که سال‌ها دوست و در کنار ما بودند، در سازمان ملل متحد در کنار آمریکا به عنوان دشمن ملت ایران قرار گرفته و علیه ما رأی به تحریم بدهند.

دنیای سیاست عرصه امتیازدادن نیست، عرصه امتیاز گرفتن و شرایط مناسب برای مردم، کار و اشتغال مردم و حرکت مردم به سمت تعالی می باشد.

چرا کاری کنیم که مردم ما از حقوق مسلم خودشان محروم بمانند؟ چرا در استانی مثل آذربایجان غربی با این همه عظمت و شکوه و با همسایگی اش با سه کشور عراق، ترکیه و جمهوری آذربایجان که دروازه ایران به اروپا و غرب است، جوانان تحصیل کرده دانشگاهی ما از پسر و دختر باید نگران کار و اشتغال باشند.

زمانی که نفت بشکه ای 147 دلار فروخته می شد، سالی بیش از 80 میلیارد دلار صرف کالای وارداتی در کشور شد، برای مردم اشتغال درست نشد و راه رونق اقتصادی برای کشور فراهم نشد. مردم ما در این مقطع تاریخی به فکر آنند که راه و مسیر برای صادرات کالاهای ایرانی به کشورهای همسایه و کشورهای جهان گشوده شود.

اولین قدمی که دولت یازدهم برداشت این بود که دروازه هایی که دشمن روی ملت ایران بسته بود و راه صادرات و راه رونق اقتصادی را با تحریم سد کرده بود با برداشتن تحریم ها گشوده شود. این قدم به حول و قوه الهی برداشته شده است. ما امروز دارای شرایطی هستیم که شما می بینید شرکتها و کشورهای مختلف به طور مداوم در رفت و آمد با کشور عزیز ایران هستند. در همین ماه های اولیه برداشته شدن تحریم شاهد اولین قدم های سرمایه گذاری در کشور عزیزمان هستیم.

مردم ما به خوبی آگاه هستند برای اینکه قدم های لازم حرکت اقتصادی را در این کشور برداریم،  نیازمند زمان هستیم.  سهم ما را از بازار نفت و میعانات گازی گرفته بودند و ما را تحریم کرده بودند، امروز در همین آغاز راه قدم به قدم در حال حرکت به سمت شرایط قبل از تحریم هستیم. ما به حول و قوه الهی امسال دارای رشد اقتصادی مناسب خواهیم بود.

شما اگر در این کشور به فکر اشتغال جوانان مان به عنوان مهمترین هدف دولت و ملت هستید و اگر شما در انتخابات مجلس شورای اسلامی با رای تان پای صندوق به نمایندگان خواستید که ملت و دولت، دولت و مجلس و قوای سه گانه دست به دست هم بدهند برای اینکه اهداف مردم و اهداف ملی را به ثمر بنشانیم، پس امروز روزی نیست که ما به مسایل حاشیه ای بپردازیم. مردم ما نمی خواهند این جناح یا آن جناح به مسایل دست دوم و سوم بپردازند.

مساله اول کشور ما رونق اقتصادی و اشتغال جوانان است. اگر ما می خواهیم جوانان عزیز ما در مسیر اشتغال و کشور ما در مسیر رونق و تحول قرار گیرد، اول باید تنش زدایی داخلی داشته باشیم. برای مسایلی نه چندان مهم رو در روی هم نایستیم و کنار هم باشیم. دست به دست هم بدهیم. منسجم باشیم. برای ما ترک زبان، کرد زبان، عرب زبان، بلوچ و ترکمن یکی هستند. همه اقوام ایرانی را ما باید با چشم واحد و به صورت مساوی مثل برادر در کنار هم ببینیم.

دولت یازدهم اجازه نخواهد داد که در یک کشور اسلامی که همه ما ایرانی هستیم و برادر هستیم فرقی بین ترک و کرد گذاشته شود. فارس زبان و ترک زبان و کرد زبان و همه ما شاخه های یک درخت تنومند به نام ایران اسلامی هستیم.

اکنون در یک نقطه حساس تاریخی قرار گرفتیم. امروز توانستیم توطئه هایی که در سالهای گذشته صهیونیزم و استکبار علیه ما طراحی کرده بود و به خاطر بی تدبیری کشور ما را در چاله و چاه تحریم انداخته بودند، از این پیچ تاریخی به حول و قوه الهی عبور کنیم. امروز شما شاهد هستید و می بینید در این کشور به حول و قوه الهی به بهترین صورت امنیت و ثبات برقرار است، در شرایطی که همه اطراف ما را ناامنی، کشتار، اختلافات، افراطی گری و قوم گرایی فراگرفته است.

اینجا ایران، سرزمین وحدت و برادری میان همه اقوام است. آذربایجان و به ویژه آذربایجان غربی همواره سمبل همزیستی مسالمت آمیز بین مسلمان و غیر مسلمان، بین شیعه و سنی، بین اقوام مختلف بوده و امروز بهتر از روزهای گذشته است.

استان بزرگ آذربایجان غربی با 967 کیلومتر مرز مشترک با کشورهای عزیز همسایه ترکیه، عراق و جمهوری آذربایجان باید پایانه اصلی صادرات کشور به کشورهای منطقه باشد.

من در اینجا اعلام می کنم دولت یازدهم متعهد است که روز به روز روابط مرزی ما گسترش یافته و مرزهای کشور در آذربایجان غربی و همه مرزها بیش از پیش رونق بیابند.

به حول و قوه الهی در اینجا برای صادرات و صادرات محصولات کشاورزی تدابیر لازم را اتخاذ خواهیم کرد. صندوق توسعه ملی 100 میلیارد تومان با کارمزد 10 درصد برای صادرات در این استان اختصاص داده است.

این استان دارای یک میلیون هکتار اراضی تابع کشت با بارندگی متناسب، استعداد فراوان برای صادرات انواع محصولات باغی و کشاورزی به کشورهای منطقه دارد و خواهد داشت. محصولات زراعی و باغی این استان با حجم شش میلیون و 300 هزار تن به معنای یک استعداد و قابلیت بزرگ برای احیای کشاورزی و همچنین صنعت در این استان است و خواهد بود.

در این سفر اعلام می‌کنم که برای توسعه کشاورزی و برنامه‌های اجرایی مهار آب و فعالیت‌های پای سد و ایستگاه‌های پمپاژ در استان برای سال 95 و 96 ان شاءالله در بخش کشاورزی و آبیاری 580 میلیارد تومان اختصاص خواهیم داد.

طرح‌هایی که در زمینه کشاورزی سال 95 و 96 اجرا خواهد شد 12 هزار اشتغال مستقیم و هزاران اشتغال غیرمستقیم به وجود خواهد آورد و 200 هزار تن تولید انواع محصولات کشاورزی را افزایش خواهد داد و تا پایان همین امسال 15 هزار هکتار از اراضی آبی و مستعد کشاورزی این استان به سیستم‌های نوین و مدرن آبیاری تجهیز خواهد شد.

آن روز که قبل از انتخابات 24 خرداد سال 92 من به شهر زیبای ارومیه سفر کردم، آن روز با شکوه شما مردم از خادم آینده‌تان استقبال کردید و امروز در خیابان‌های ارومیه با استقبال شکوهمند مرا شرمسار محبت خود کردید.

تمام این مدت حدود یکساعت و نیم که من مسیر فرودگاه را تا این ورزشگاه طی کردم سراسر محبت و مهر و مهمان‌نوازی مردم آذربایجان غربی بود.

آن روز قبل از انتخابات من در شهر ارومیه به شما وعده دادم و گفتم اگر به عنوان رییس جمهور انتخاب شوم، اولین مصوبه دولت یازدهم مربوط به احیای دریاچه ارومیه خواهد بود. مردم عزیز آذربایجان غربی من به وعده‌ام وفا کردم و در اولین جلسه دولت یازدهم بحث دریاچه ارومیه و احیای این دریاچه را مطرح کردم و ساعتی قبل که با هواپیما از بالای دریاچه ارومیه عبور کردم وضعیت این نگین آذربایجان غربی را مشاهده کردم. اگر شرایط سالهای قبل ادامه پیدا می‌کرد، اگر در این سه سال برنامه‌های مدون این دولت برای این دریاچه اجرا نمی‌شد، امروز سطح آب دریاچه ارومیه می‌بایست 120 سانتی‌متر دیگر کاهش پیدا می‌کرد.

ما در یک شرایط بحران در دریاچه ارومیه و در شرایط بحران برای محیط زیست این استان و استان‌های همجوار و مجموعاً برای 14 میلیون نفر از جمعیت ایران قرار می‌گرفتیم.اما امروز سطح آب دریاچه ارومیه به همت همه مسئولین و مردم بحمدالله ده سانتی متر نسبت به مقدار آب سال 92 افزایش دارد و همه تلاش دولت بر این است که قدم به قدم به سمت احیای این دریاچه را گام برداریم.

17 دستگاه اجرایی کشور مسئول احیای دریاچه ارومیه هستند. دانشگاهیان، دستگاه‌های دولتی، سازمانهای مردم‌نهاد، کشاورزان، صنایع، مردم شهر و روستا همه کمک کردند و دست به دست هم دادند تا امروز ما به این باور برسیم که دریاچه ارومیه احیا و آباد خواهد شد.

آن روز که من به ارومیه آمدم جوانی به من گفت اگر به داد دریاچه ارومیه نرسید ما می‌خواهیم در دست نوشته‌هایمان برای فرزندان و نوه‌هایمان بنویسیم که روزگاری در اینجا آب بود، اسمش دریاچه ارومیه بود. امروز من به آن جوان عزیز اعلام می‌کنم دیگر باید برای نسل آینده بنویسید دریاچه احیا شده؛ دریاچه ارومیه به دست مردم غیور آذربایجان احیا شده است.

سطح آب دریاچه ارومیه امروز نسبت به پارسال در همین روز 46 سانتی متر افزایش پیدا کرده است.

مردم عزیز،  دولت همه توان خود را برای احیای ایران عزیزمان به کار خواهد گرفت. بدانید ایران به همت شما مردم روز به روز آبادتر از گذشته خواهد بود. من باید بگویم یاشاسین آذربایجان.

ما در همین سفر دو طرح بزرگ صنعتی پتروشیمی را افتتاح خواهیم کرد. ده‌ها طرح عمرانی، صنعتی و کشاورزی ان شاءالله ظرف امروز و فردا افتتاح خواهد شد و شما شاهد خواهید بود و کلنگ ده‌ها طرح دیگر خورده و فعالیت اجرایی آنها آغاز خواهد شد.

در اینجا لازم می‌دانم به یک نکته مهم تأکید و اشاره کنم. مسئولین آذربایجان غربی، این استان را به عنوان استان امنیتی تلقی نکنید. فکر نکنید در این جا باید برنامه امنیتی را اجرا کنید. امنیت این استان و امنیت ایران در سایه توسعه خواهد بود.

ما وحدت و اتحاد را در این سرزمین شاهد بوده‌ایم و روز به روز وحدت و اتحاد بیشتر را شاهد خواهیم بود. شما مردم غیور اگر امروز امنیت دارید به خاطر نیروهای مسلح است، اگر امنیت دارید به خاطر وحدت کشور زیر سایه پرچم اسلام و ایران است، اگر امروز شما ثبات و امنیت دارید زیر پرچم ولایت فقیه و رهبری معظم انقلاب است و اگر امروز شما وحدت و امنیت و انسجام را مشاهده می‌کنید به خاطر فرهنگ بلند ملت بزرگ ایران عزیز است.

شما باید بدانید تمام اقوام ایرانی، تمام مذاهب و تمام ادیان زیر یک پرچم قرار داریم. یادتان هست در فروردین سال 58 پای صندوق آرا رفتیم و 98.2 درصد به جمهوری اسلامی رأی دادیم. امروز باید زیر پرچم ایران اسلامی و نظام اسلامی همان رقم و بلکه بیشتر باشد.

مبادا کسی به فکر تفرقه باشد، مبادا کسی به فکر شکاف بین مذهب شیعه و سنی باشد، مبادا کسی به فکر اختلاف بین کرد و ترک باشد، همه ما ایرانی، مسلمان و فداکار برای سرزمین ایران اسلامی هستیم و خواهیم بود.

همواره سربلند و آزاد و پیروز باشید.

زنده باد مردم آذربایجان، زنده باد همه اقوام ایرانی سرزمین ایران.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته



نوشته شده توسط سینا مهدی زاده
ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم

پایگاه بسیج ذوالفقار (شهرستان ارومیه)

حوزه 3 شهری شهید مهدی امینی

سفر دکتر روحانی به اذربایجان

يكشنبه, ۲۳ خرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۵۵ ب.ظ
متن سخنان حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله رب العالمین و صلی الله علی سیدنا و نبینا محمد و آله الطاهرین و صحبه المنتجبین

سلام و درود بر مردم دلیر و مرزبانان غیور سرزمین ایران؛ آذربایجان عزیز. سلام بر خطه ارومیه، نگین آذربایجان. سلام بر مردان غیور و زنان شرافتمند این خطه و این سرزمین و سلام بر همه شهیدان و همه مرزبانان سرزمین عزیزمان ایران.

در سرزمین ایران  و بویژه در خطه های مرزی و آذربایجان غربی همواره ما شاهد افتخارآفرینی های مردم دلاور این سرزمین بوده ایم.

آذربایجان غربی حراست از مرزهای ما با سه کشور همسایه را در طول این 37 سال به خوبی انجام داد. چه در دوران جنگ تحمیلی 8 ساله و چه امروز که منطقه ما را ناامنی فراگرفته است اما ایران عزیز ، سراسر امنیت و ثبات و نشاط می باشد.

این روزها مردم عزیز و غیور ایران دو انتخابات بزرگ را همزمان پشت سر گذاشته اند، انتخابات مجلس خبرگان رهبری و انتخابات مجلس شورای اسلامی. حضور شکوهمند مردم در این دو انتخابات و بویژه در منطقه آذربایجان و آذربایجان غربی نشانگر اعتماد مردم به مجریان کشور در انتخابات و وجود رقابت سالم در انتخابات در سرزمین ماست.

اگر اعتماد به مجریان نباشد و اگر رقابت سالم نباشد، بی تردید انتخابات شکوهمند هم نخواهد بود. مردم ما به طور متوسط 62 درصد در کشور و 66 درصد در آذربایجان غربی پای صندوق انتخابات آمدند. این بدان معناست که کشور و مردم ما گر چه یکصدایی را نمی پسندند و صداهای متنوع و گوناگون در این کشور است، اما در عین حال حاکمیت واحد ملی، سراسر کشور ما را فراگرفته است.

بنابراین مردم عزیز سرزمین ما در این انتخابات شکوهمند "آری" هایی گفتند و "نه" هایی. در این انتخابات مردم مانند انتخابات سال 92 مسائلی را اعلام کردند. آری مردم ما در این انتخابات به این بود که در این سرزمین مردم خواهان بهبود معیشتند. آری مردم در این انتخابات به این بود که خواهان همصدایی و وحدت مسئولین برای توسعه و رونق اقتصادی این سرزمین هستند.

آری مردم به این بود که در این سرزمین دنبال فرهنگ و هویت اسلامی و فرهنگ و هویت ملی هستند. "نه"  مردم به خشونت و به افراطی گری بود. نه مردم به این بود که در این سرزمین ما خواهان رشد و ترقی هستیم و نه شعارهای بی محابایی که رابطه مردم را با جهانیان با شکاف مواجه کند. این هنر نیست که ما بگونه ای عمل کنیم که  دشمنان و رقبا  را علیه خود متحد کرده و شرایطی را بوجود آوریم که حتی کشورهایی که سال‌ها دوست و در کنار ما بودند، در سازمان ملل متحد در کنار آمریکا به عنوان دشمن ملت ایران قرار گرفته و علیه ما رأی به تحریم بدهند.

دنیای سیاست عرصه امتیازدادن نیست، عرصه امتیاز گرفتن و شرایط مناسب برای مردم، کار و اشتغال مردم و حرکت مردم به سمت تعالی می باشد.

چرا کاری کنیم که مردم ما از حقوق مسلم خودشان محروم بمانند؟ چرا در استانی مثل آذربایجان غربی با این همه عظمت و شکوه و با همسایگی اش با سه کشور عراق، ترکیه و جمهوری آذربایجان که دروازه ایران به اروپا و غرب است، جوانان تحصیل کرده دانشگاهی ما از پسر و دختر باید نگران کار و اشتغال باشند.

زمانی که نفت بشکه ای 147 دلار فروخته می شد، سالی بیش از 80 میلیارد دلار صرف کالای وارداتی در کشور شد، برای مردم اشتغال درست نشد و راه رونق اقتصادی برای کشور فراهم نشد. مردم ما در این مقطع تاریخی به فکر آنند که راه و مسیر برای صادرات کالاهای ایرانی به کشورهای همسایه و کشورهای جهان گشوده شود.

اولین قدمی که دولت یازدهم برداشت این بود که دروازه هایی که دشمن روی ملت ایران بسته بود و راه صادرات و راه رونق اقتصادی را با تحریم سد کرده بود با برداشتن تحریم ها گشوده شود. این قدم به حول و قوه الهی برداشته شده است. ما امروز دارای شرایطی هستیم که شما می بینید شرکتها و کشورهای مختلف به طور مداوم در رفت و آمد با کشور عزیز ایران هستند. در همین ماه های اولیه برداشته شدن تحریم شاهد اولین قدم های سرمایه گذاری در کشور عزیزمان هستیم.

مردم ما به خوبی آگاه هستند برای اینکه قدم های لازم حرکت اقتصادی را در این کشور برداریم،  نیازمند زمان هستیم.  سهم ما را از بازار نفت و میعانات گازی گرفته بودند و ما را تحریم کرده بودند، امروز در همین آغاز راه قدم به قدم در حال حرکت به سمت شرایط قبل از تحریم هستیم. ما به حول و قوه الهی امسال دارای رشد اقتصادی مناسب خواهیم بود.

شما اگر در این کشور به فکر اشتغال جوانان مان به عنوان مهمترین هدف دولت و ملت هستید و اگر شما در انتخابات مجلس شورای اسلامی با رای تان پای صندوق به نمایندگان خواستید که ملت و دولت، دولت و مجلس و قوای سه گانه دست به دست هم بدهند برای اینکه اهداف مردم و اهداف ملی را به ثمر بنشانیم، پس امروز روزی نیست که ما به مسایل حاشیه ای بپردازیم. مردم ما نمی خواهند این جناح یا آن جناح به مسایل دست دوم و سوم بپردازند.

مساله اول کشور ما رونق اقتصادی و اشتغال جوانان است. اگر ما می خواهیم جوانان عزیز ما در مسیر اشتغال و کشور ما در مسیر رونق و تحول قرار گیرد، اول باید تنش زدایی داخلی داشته باشیم. برای مسایلی نه چندان مهم رو در روی هم نایستیم و کنار هم باشیم. دست به دست هم بدهیم. منسجم باشیم. برای ما ترک زبان، کرد زبان، عرب زبان، بلوچ و ترکمن یکی هستند. همه اقوام ایرانی را ما باید با چشم واحد و به صورت مساوی مثل برادر در کنار هم ببینیم.

دولت یازدهم اجازه نخواهد داد که در یک کشور اسلامی که همه ما ایرانی هستیم و برادر هستیم فرقی بین ترک و کرد گذاشته شود. فارس زبان و ترک زبان و کرد زبان و همه ما شاخه های یک درخت تنومند به نام ایران اسلامی هستیم.

اکنون در یک نقطه حساس تاریخی قرار گرفتیم. امروز توانستیم توطئه هایی که در سالهای گذشته صهیونیزم و استکبار علیه ما طراحی کرده بود و به خاطر بی تدبیری کشور ما را در چاله و چاه تحریم انداخته بودند، از این پیچ تاریخی به حول و قوه الهی عبور کنیم. امروز شما شاهد هستید و می بینید در این کشور به حول و قوه الهی به بهترین صورت امنیت و ثبات برقرار است، در شرایطی که همه اطراف ما را ناامنی، کشتار، اختلافات، افراطی گری و قوم گرایی فراگرفته است.

اینجا ایران، سرزمین وحدت و برادری میان همه اقوام است. آذربایجان و به ویژه آذربایجان غربی همواره سمبل همزیستی مسالمت آمیز بین مسلمان و غیر مسلمان، بین شیعه و سنی، بین اقوام مختلف بوده و امروز بهتر از روزهای گذشته است.

استان بزرگ آذربایجان غربی با 967 کیلومتر مرز مشترک با کشورهای عزیز همسایه ترکیه، عراق و جمهوری آذربایجان باید پایانه اصلی صادرات کشور به کشورهای منطقه باشد.

من در اینجا اعلام می کنم دولت یازدهم متعهد است که روز به روز روابط مرزی ما گسترش یافته و مرزهای کشور در آذربایجان غربی و همه مرزها بیش از پیش رونق بیابند.

به حول و قوه الهی در اینجا برای صادرات و صادرات محصولات کشاورزی تدابیر لازم را اتخاذ خواهیم کرد. صندوق توسعه ملی 100 میلیارد تومان با کارمزد 10 درصد برای صادرات در این استان اختصاص داده است.

این استان دارای یک میلیون هکتار اراضی تابع کشت با بارندگی متناسب، استعداد فراوان برای صادرات انواع محصولات باغی و کشاورزی به کشورهای منطقه دارد و خواهد داشت. محصولات زراعی و باغی این استان با حجم شش میلیون و 300 هزار تن به معنای یک استعداد و قابلیت بزرگ برای احیای کشاورزی و همچنین صنعت در این استان است و خواهد بود.

در این سفر اعلام می‌کنم که برای توسعه کشاورزی و برنامه‌های اجرایی مهار آب و فعالیت‌های پای سد و ایستگاه‌های پمپاژ در استان برای سال 95 و 96 ان شاءالله در بخش کشاورزی و آبیاری 580 میلیارد تومان اختصاص خواهیم داد.

طرح‌هایی که در زمینه کشاورزی سال 95 و 96 اجرا خواهد شد 12 هزار اشتغال مستقیم و هزاران اشتغال غیرمستقیم به وجود خواهد آورد و 200 هزار تن تولید انواع محصولات کشاورزی را افزایش خواهد داد و تا پایان همین امسال 15 هزار هکتار از اراضی آبی و مستعد کشاورزی این استان به سیستم‌های نوین و مدرن آبیاری تجهیز خواهد شد.

آن روز که قبل از انتخابات 24 خرداد سال 92 من به شهر زیبای ارومیه سفر کردم، آن روز با شکوه شما مردم از خادم آینده‌تان استقبال کردید و امروز در خیابان‌های ارومیه با استقبال شکوهمند مرا شرمسار محبت خود کردید.

تمام این مدت حدود یکساعت و نیم که من مسیر فرودگاه را تا این ورزشگاه طی کردم سراسر محبت و مهر و مهمان‌نوازی مردم آذربایجان غربی بود.

آن روز قبل از انتخابات من در شهر ارومیه به شما وعده دادم و گفتم اگر به عنوان رییس جمهور انتخاب شوم، اولین مصوبه دولت یازدهم مربوط به احیای دریاچه ارومیه خواهد بود. مردم عزیز آذربایجان غربی من به وعده‌ام وفا کردم و در اولین جلسه دولت یازدهم بحث دریاچه ارومیه و احیای این دریاچه را مطرح کردم و ساعتی قبل که با هواپیما از بالای دریاچه ارومیه عبور کردم وضعیت این نگین آذربایجان غربی را مشاهده کردم. اگر شرایط سالهای قبل ادامه پیدا می‌کرد، اگر در این سه سال برنامه‌های مدون این دولت برای این دریاچه اجرا نمی‌شد، امروز سطح آب دریاچه ارومیه می‌بایست 120 سانتی‌متر دیگر کاهش پیدا می‌کرد.

ما در یک شرایط بحران در دریاچه ارومیه و در شرایط بحران برای محیط زیست این استان و استان‌های همجوار و مجموعاً برای 14 میلیون نفر از جمعیت ایران قرار می‌گرفتیم.اما امروز سطح آب دریاچه ارومیه به همت همه مسئولین و مردم بحمدالله ده سانتی متر نسبت به مقدار آب سال 92 افزایش دارد و همه تلاش دولت بر این است که قدم به قدم به سمت احیای این دریاچه را گام برداریم.

17 دستگاه اجرایی کشور مسئول احیای دریاچه ارومیه هستند. دانشگاهیان، دستگاه‌های دولتی، سازمانهای مردم‌نهاد، کشاورزان، صنایع، مردم شهر و روستا همه کمک کردند و دست به دست هم دادند تا امروز ما به این باور برسیم که دریاچه ارومیه احیا و آباد خواهد شد.

آن روز که من به ارومیه آمدم جوانی به من گفت اگر به داد دریاچه ارومیه نرسید ما می‌خواهیم در دست نوشته‌هایمان برای فرزندان و نوه‌هایمان بنویسیم که روزگاری در اینجا آب بود، اسمش دریاچه ارومیه بود. امروز من به آن جوان عزیز اعلام می‌کنم دیگر باید برای نسل آینده بنویسید دریاچه احیا شده؛ دریاچه ارومیه به دست مردم غیور آذربایجان احیا شده است.

سطح آب دریاچه ارومیه امروز نسبت به پارسال در همین روز 46 سانتی متر افزایش پیدا کرده است.

مردم عزیز،  دولت همه توان خود را برای احیای ایران عزیزمان به کار خواهد گرفت. بدانید ایران به همت شما مردم روز به روز آبادتر از گذشته خواهد بود. من باید بگویم یاشاسین آذربایجان.

ما در همین سفر دو طرح بزرگ صنعتی پتروشیمی را افتتاح خواهیم کرد. ده‌ها طرح عمرانی، صنعتی و کشاورزی ان شاءالله ظرف امروز و فردا افتتاح خواهد شد و شما شاهد خواهید بود و کلنگ ده‌ها طرح دیگر خورده و فعالیت اجرایی آنها آغاز خواهد شد.

در اینجا لازم می‌دانم به یک نکته مهم تأکید و اشاره کنم. مسئولین آذربایجان غربی، این استان را به عنوان استان امنیتی تلقی نکنید. فکر نکنید در این جا باید برنامه امنیتی را اجرا کنید. امنیت این استان و امنیت ایران در سایه توسعه خواهد بود.

ما وحدت و اتحاد را در این سرزمین شاهد بوده‌ایم و روز به روز وحدت و اتحاد بیشتر را شاهد خواهیم بود. شما مردم غیور اگر امروز امنیت دارید به خاطر نیروهای مسلح است، اگر امنیت دارید به خاطر وحدت کشور زیر سایه پرچم اسلام و ایران است، اگر امروز شما ثبات و امنیت دارید زیر پرچم ولایت فقیه و رهبری معظم انقلاب است و اگر امروز شما وحدت و امنیت و انسجام را مشاهده می‌کنید به خاطر فرهنگ بلند ملت بزرگ ایران عزیز است.

شما باید بدانید تمام اقوام ایرانی، تمام مذاهب و تمام ادیان زیر یک پرچم قرار داریم. یادتان هست در فروردین سال 58 پای صندوق آرا رفتیم و 98.2 درصد به جمهوری اسلامی رأی دادیم. امروز باید زیر پرچم ایران اسلامی و نظام اسلامی همان رقم و بلکه بیشتر باشد.

مبادا کسی به فکر تفرقه باشد، مبادا کسی به فکر شکاف بین مذهب شیعه و سنی باشد، مبادا کسی به فکر اختلاف بین کرد و ترک باشد، همه ما ایرانی، مسلمان و فداکار برای سرزمین ایران اسلامی هستیم و خواهیم بود.

همواره سربلند و آزاد و پیروز باشید.

زنده باد مردم آذربایجان، زنده باد همه اقوام ایرانی سرزمین ایران.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

۹۵/۰۳/۲۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی